Voor DJ Power wordt 2002 een interessant jaar. Het succes van KPN’s i-mode zal sturend zijn voor de hele Europese telecommarkt. De media on demand strategie van DJ Power sluit naadloos aan op de behoefte aan diverse digitale content.
Voor DJ Power wordt 2002 een interessant jaar. Het succes van KPN’s i-mode zal sturend zijn voor de hele Europese telecommarkt. “Initiative ziet de lancering van i-mode als de eerste beschikbare umts-diensten in Nederland”. De media on demand strategie van DJ Power sluit naadloos aan op de behoefte aan diverse digitale content.
Als i-mode flopt is de kans groot dat de telco’s het over een paar jaar moeilijk krijgen als ze dit soort diensten met extra’s als videobeelden via umts willen aanbieden. Voor KPN en de andere Telco’s is het belangrijk dat er snel andere en verschillende diensten op de markt komen. De Music on Demand dienst van DJ Power die zich met name in 2002 zal gaan presenteren levert uitstekende content voor de I-mode doelgroep; de jeugd .
Tijdens de officiële perspresentatie verwees initiator KPN Mobile voortdurend naar Japan. Dit land geldt als lichtend voorbeeld voor i-mode op de Europese markt. KPN Mobile is er van overtuigd dat i-mode net als in Japan ook hier een succes gaat worden. NTT DoCoMo, dat i-mode drie jaar geleden in Japan introduceerde, heeft inmiddels meer dan dertig miljoen i-modegebruikers.
Tdlohreg interim commercieel directeur bij DJ Power Europe erkent dat er verschillen tussen beide markten zijn, maar denkt niet dat i-mode in Europa zal floppen omdat Europeanen bijvoorbeeld gewend zijn aan internet op een computer met groot scherm. “Er is door verschillende Telco’s van tevoren uitgebreid onderzoek laten doen om te kijken of er daadwerkelijk vraag naar dit soort diensten in de markt is. Alles wijst er op dat er wel degelijk een grote vraag naar is.” De kunst is: te starten met de juiste diensten, de consultants van Initiative onder de leiding van de heer Canfijn, partner bij Initiative, geloven in Muziekcontent, de propositie van DJ power.
Nog voor het eind van dit jaar hoopt KPN Mobile in Nederland honderdduizend i-modeklanten binnengehaald te helpen. Een groot deel daarvan zal uit het eigen klantenbestand komen. “We verwachten dat een deel van de klanten bij de concurrentie weg wordt gehaald. Het succes van KPN zal tevens leiden tot het succes van de DJ Power dienst Media on Demand.